Замінити тільки скло — це вигідно. Якщо пошкоджено лише купити скло фар — немає сенсу витрачати тисячі. У статті пояснюємо, коли достатньо просто замінити скло.
Сучасні виробники застосовують два основні типи матеріалів:
Більшість автовласників обирають полікарбонат із заводським антифогом і лаком. Саме таке скло фари представлено в асортименті FarFarLight.
Це основна «рамка» фарової конструкції. Усередині нього розташовуються відбивачі, LED-чипи, блоки розпалу, які повинні бути захищені від пилу та вологи. Якщо корпус тріскає, фара перестає працювати правильно.
«Після удару корпус фари часто страждає, навіть якщо світло працює. Його заміна — економічно вигідне рішення», — зазначає технік оптики. [Вікі]
Якщо корпус фари тріснув чи деформувався, не обов’язково купувати новий комплект оптики. Достатньо встановити сумісний аналог із посиленими вушками кріплення, що витримують навантаження. Підбирайте корпус відповідно до ваших ламп (галоген, LED, ксенон) і типу оптики — для бі-лед модулів це особливо важливо.
Bi-LED лінзи впевнено стають стандартом у модернізації та відновленні автомобільної оптики. Вони забезпечують потужне та стабільне світло, чітку СТМ (світло-тіньову межу) і не потребують розігріву. Однак, щоб розкрити їх повний потенціал, потрібне ідеально прозоре, термостійке скло з відповідним профілем. В іншому випадку якість освітлення значно погіршиться.
Також важливо обрати корпус із можливістю коректного встановлення лінзи за допомогою перехідної рамки. Інакше потрібна буде складна переробка.
На перший погляд, завдання здається простим: зняв-поставив. Проте в реальності — це точна й відповідальна робота, що вимагає навичок роботи з герметиком, промисловим феном, ретельного очищення поверхонь і точного налаштування світла.
Найкраще рішення — довірити роботу професіоналам. Але якщо плануєте робити все самостійно, дотримуйтесь правил:
Інакше високий ризик появи конденсату, пошкодження корпусу або перекосу світлового пучка лінзи.
Фара в зборі обійдеться в 5, а то і 10 разів дорожче. При цьому найчастіше виходить з ладу лише скло чи корпус. Точкова заміна несправної деталі — це вигідно, швидко та екологічно.
Ключові рекомендації від експертів:
Так, але лише для усунення легкого помутніння та "павутинки". При глибоких подряпинах, тріщинах або внутрішньому вигоранні потрібна тільки заміна.
Світловий пучок буде абсолютно неправильним. Замість чіткої межі ви отримаєте хаотичне світло, яке сліпить інших і погано освітлює дорогу. Лінза — обов'язкова.
Процес вимагає інструментів (фен, герметик) і точності. Новачкам краще довірити це СТО, щоб уникнути запотівання, тріщин у корпусі та неправильної установки.
Негайно перевірити герметичність. Найчастіше причина у неякісному герметику або забитому дренажному клапані. Фару доведеться розбирати та перепаковувати знову.
Так, обов'язково. Найкращий спосіб — обклеїти його антигравійною поліуретановою плівкою. Це захистить від подряпин, помутніння та хімічних реагентів.
Повна полімеризація якісного бутилового герметика відбувається за 24 години при кімнатній температурі. Встановлювати фару на авто можна вже через 6-8 годин.
Тільки якщо ви використовуєте лінзи, спеціально розроблені для заміни штатних без доопрацювань (т.зв. "bolt-on"). В інших випадках потрібна модифікація або перехідна рамка.
Так. Дешеве скло часто має оптичні дефекти ("хвилі", нерівності), які розмивають світлотіньову межу, створюють паразитні засвітки та знижують ефективність освітлення.
Так, невеликі тріщини або відламані кріплення можна запаяти за допомогою спеціального інструменту та армуючої сітки. Але якщо пошкодження великі, надійніше замінити корпус.
Скло, як і фари, розрізняється для правої (пасажирської) та лівої (водійської) сторони. Вони не є взаємозамінними.
Олександр Мельник — спеціаліст з оптики, який понад 8 років консультує з питань автооптики. Він має досвід у реальних СТО-завданнях, від практики до глибокого теханалізу.
У своїх текстах він поєднує практичну експертизу і доступну мову. Він веде окремий розділ про скло фар та корпуси для широкого кола читачів — від власників авто до професіоналів. Статті Мельника базуються на відгуках майстрів і тестах та актуальних потребах ринку.
Олександр бере участь у тестуваннях нових оптичних компонентів і пише рекомендації, щоб допомогти читачам уникнути помилок при купівлі. Він має доступ до лабораторних вимірювань та сервісних стендів.
“Світло — це ваша реакція на дорозі. Якщо його не вистачає — небезпека поруч.”